Saturday, April 16, 2011

NUFC Players Match Rating (1)

Salam Sejahtera.

Hanya sedikit ulasan tentang prestasi pemain-pemain NUFC semasa perlawanan Newcastle United vs Aston Villa yang berlangsung Ahad lepas. Keputusan memihak Aston Villa dengan kemenangan 1-0, jaringan oleh James Collins.


Perlawanan kali ni aku ulas sikit sebab ada siaran langsung kat tv. lagipun perlawanan NUFC dah lama tak ada siaran langsung kat Astro. tetapi kualti perlawanan agak menyedihkan. NUFC seolah-olah kekurangan idea dan kreativiti sepanjang perlawanan. Penggantungan dan kecederaan pemain utama seperti Nolan, Tiote, Ben Arfa, Ameobi dan Best menyebabkan NUFC gagal bermain dengan baik.

Berikut adalah komen aku tentang setiap pemain hari tu.

Steve Harper (GK) Rating: 7
Kurang bernasib baik melepaskan gol yang menjadi gol kemenangan akhirnya. Menyelamatkan cubaan demi cubaan Aston Villa (AVFC) dengan baik.

Danny Simpson (RB) Rating: 5.5
Beberapa kali berada terkeluar dari posisi semasa AVFC melancarkan serangan balas. Penat juga berlawan dengan pemain sayap England Ashley Young. Kadang-kadang teragak2 untuk melakukan 'tackle' ke atas pemain lawan.


Mike Williamson (CB) Rating 6
Kena kad kuning. Rasanya main agak ok, kecuali tertinggal 'marking' Darren Bent semasa satu serangan AVFC yang hampir menjaringkan gol kedua.

Steven Taylor (CB) Rating 5
Tak cemerlang. Bernasib baik tak melepaskan penalti setelah melakukan kekasaran dalam kotak penalti. Digantikan oleh Ryan Taylor (adik beradik tiri sebelah mak angkat) dalam separuh masa kedua.

Jose Enrique (LB) Rating 5.5
Perlawanan pertama selepas pulih daripada kecederaan. Nampak berkarat. Seolah-olah fikiran juga terganggu dengan isu-isu lain (nak pindah ke Liverpoool?).

Fabricio Coloccini (MC) Rating 6.5
Bagi la dia main posisi apa pun. Dia layan semua. Masa jadi pemain tengah bertahan pun agak ok. Lepas tu jadi bek tengah lepas Steven Taylor dikeluarkan.

Danny Guthrie (CM) Rating 5 Kadang-kadang aku nampak hanya seperti Coloccini je yang ada di tengah padang.




Joey Barton (RM) Rating 5.5
Pemain tengah terbaik England katanya. Pengganti kapten Nolan. tetapi Barton lebih banyak bising dan komplen dengan pengadil. Dari segi permainan, agak kurang menjadi.. Melakukan kekasaran ke atas Ashley Young yang menghasilkan sepakan percuma dan gol kemenangan AVFC. Kena kad kuning.

Jonas Gutierrez (LM) Rating 6.5
Antara pemain tengah yang paling menyerlah. cuba membawa bola dan menghantar bola lintang tetapi kurang berjaya.

Peter Lovenkrands (S) Rating 6
Berjaya menempatkan diri dalam beberapa posisi menarik untuk menjaringkan gol. Kurang mendapat bola dari bahagian tengah yang seakan tidak berfungsi.



Nile Ranger (S) Rating 4.5
Yang pasti, Ranger masih belum boleh bermain sebagai pilihan utama. Lebih sesuai sebagai 'super sub' untuk mengacau pertahanan yang keletihan pada lewat permainan. Prestasi yang sangat teruk semalam, tidak dapat melakukan cubaan, tidak dapat menanduk bola dan tidak menggunakan kelajuan yang ada untuk memotong pertahanan AVFC. Digantikan oleh Shefki Kuqi pada lewat permainan.

Pemain Gantian:
Ryan Taylor (RM) Rating 6
Masuk menggantikan Steven Taylor yang bergelut dengan permainan. Berjaya melakukan beberpa hantaran lintang ke arah gol. Pada minit akhir, sepakan percuma Raylor melepasi palang dari luar kotak penalti; antara peluang terbaik NUFC sepanjang perlawanan.

Shefki Kuqi (S) Rating 6
Alan Pardew mengambil masa 83 minit untuk membawa masuk Kuqi. Kuqi berjaya memenangi sepakan penjuru setelah masuk beberapa minit. 7 minit Kuqi lebih baik berbanding 83 minit oleh Ranger.

Pemain Gantian Tidak digunakan
Tim Krul, James Tavernier, Ryan Donaldson, Shane Ferguson, Michael Richardson.


Perlawanan Seterusnya menentang Manchester United pada awal pagi Rabu 20.04.2011. Boleh menang ke? Boleh kot..

No comments: