Sunday, September 13, 2015

Rindu

Pernah aku bermimpi
Tentang dirimu
Ingin sekali aku
Bersamamu
Walau hanya untuk seketika

Namun bukan mudah
Menzahirkan hasrat
Lalu pendamkan sahaja
Impian yang terbenam
Dalam sanubari


Hidup mesti diteruskan
Moga satu hari nanti
Akan ada ruang
Untuk bersua denganmu

Masa terus berlalu
Nasib telah berubah
Kini aku hadir

Bersamamu
Tenang jiwaku
Hilang resahku
Melihat bukti
Segala kisah
Setiap cerita
Berbahagialah

Jika dahulu
Sewaktu melihatmu
Sekadar aku terpesona

Kini terasa sayu
Saat memandang wajahmu
Ingin sekali aku
Kembali ke sisimu
Walau hanya seketika
Menatap keindahannya

Andai ada jodoh
Andai ada rezeki
Andai ada pertemuan
Pasti aku akan kembali
Ke bumi yang mulia
Di sisi mereka
Umat yang terpilih
Menyahut seruan

Labbaikallahumma Labbaik
Labbaika la syarika laka labbaik

Innal hamda wan ni'mata laka wal mulk
La syarikalak

No comments: