Sunday, October 31, 2010

Juara Piala Malaysia 2010: Kelate Darul Naim

Salam sejahtera

alhamdulillah.
setelah 40 tahun menunggu akhirnya Kelantan, atau 'the Red Warriors' berjaya membawa pulang Piala Malaysia yang amat dinantikan.




tahniah kepada seluruh pasukan Kelantan kerana bermain dengan cemerlang terutamanya pada separuh masa kedua. Meskipun pada separuh masa pertama Kelantan seolah-olah tenggelam dengan serangan balas pantas pasukan N9, namun mereka bangkit memperkemaskan rentak untuk separuh masa kedua. Hasilnya gol daripada Hai-O dan Piya memberikan kejuaraan pertama Kelantan untuk Piala Malaysia ni sejak ia diperkenalkan. Sebelum ini Kelantan pernah layak ke perlawanan akhir 2 kali, pada 1970 dan 2009 (yang ni mesti korang ingat lagi apa jadi..huhu).




tahniah kepada pemain-pemain Kelantan yang bergomo ke tahap maksimum semalam. tahniah dan terima kasih juga kpd Abe Ya kito (B Sathianathan) kerana akhirnya berjaya dalam cubaan kedua untuk Piala Malaysia ni. yang pasti juga perlu berterima kasih kepada penyokong kelantan kerana menjaga disiplin mereka (kecuali botol-botol air yang dibaling ke padang dan mercun yang dibakar, yang ni mmg xleh nak elok..haha). juga tidak lupa juga terima kasih kpd annuar musa kerana berjaya mentransformasikan kelantan kpd sebuah pasukan pencabar kejuaraan. terima kasih jugak kpd kerajaan negeri yg memberi 1 lagi hari cuti pada ahad.khamis ni cuti lagi.walaupun xde beza bg aku sebab kelas dh abis.skrg study week.haha



P/S:
1) Ulasan di RTM 1 oleh Haji Hasbullah Awang memang bias! asyik buat ulasan menyokong N9 je. setiap gerakan menarik N9 akan dipuji walaupun kelantan pun tak kurang menarik gerakan dorang semalam. pencen2 la kalau xleh nak bersikap profesional pakcik weh.. lepas hairudin score semalam senyap tupah meta..pade doh.

aku heran dgn org2 yg benci kelantan ni.korang tu bertamadun, maju sangat ke? petroleum pandai lak mereka sedut. ini mesti kes politik ni.x sudah2.huhu

2) penyokong anti kelate pakat duk cakap kelate mene nasib je.pastu lagi ckp dorang bg kelate mene sbb x nak bg stadium keno bakar.xpe la.cakap la pe korang nak.semalam kami meme layak dan berhak utk mene.gomo 4ever!


3) Kemenangan ini sebagai hadiah kepada Sultan Kelantan yang baru, Sultan Muhammad ke-V. Semoga Tuanku akan terus menjadi seorang Raja yang benar-benar memayungi rakyatnya.Allahu Akbar!

4) Cuti. ni pun 1 hal. orang bg cuti pn merepek.kata byk lecture kena ganti la, byk klinikal xleh jalan la.kalau negeri korang menang dan korang dapat cuti, korang merungut x (kalau korang tinggal kat sana)? kalau x bg cuti pun merepek jugak.korang akan cakap kejayaan x dihargai la dan lain2. dh orang bagi cuti ambil je la.lgpun hari ni hujan (di Kota Bharu). kalau ada kelas pun korang nak pergi ke? lagi baik tido kat bilik.best woo.

Sekian

2 comments:

chanz said...

yeahhh din rage!! i loike~

Din_diet said...

rage? emo kot sikit.skli skla emo kat dlm blog.hoho