Tuesday, November 23, 2010

Carta HYLI Intro

Salam Sejahtera

Alhamdulillah, tamat sudah peperiksaan untuk semester 1 2010/2011. Sekarang hanya tinggal keputusannya sahaja. Apa sahaja yang terjadi di dewan exam baru-baru ni hanya tinggal sejarah.kalau menangis air mata darah pun dah tak ada gunanya.



Baiklah, kembali semula kepada topik asal iaitu Carta HYLI. Nama HYLI ni adalah singkatan daripada moto blog aku (description? title?) iaitu Hidup Yang Lebih Indah. Tidak ada mana-mana syarikat korporat ataupun keparat yang menaja carta ini. Dan juga carta ini tidak disiarkan di mana2 stesen televisyen dan radio tempatan mahupun luar negara.

Sebagai pengenalan, carta ini akan mengandungi lagu2 yang paling aku sukai semasa bulan-bulan tertentu. Walaupun sekarang dah bulan November tapi aku akan masukkan entri berkenaan carta ni bermula dari Januari 2010. Sebabnya aku dah lama rancang tapi tak sempat nak update kan dalam blog.

Syarat-syarat lagu yang layak dicalonkan (Kuasa Veto aku sendiri):
1) disampaikan dalam apa-apa bahasa (Melayu, Inggeris, Arab, Jepun dan lain2)
2) dinyanyikan oleh manusia (lelaki, perempuan)
3) genre bebas (nasyid, rock, etnik kreatif, balada dan sebagainya)
4) tahun lagu tersebut diterbitkan (sepanjang zaman)
5) syarat lain akan diberitahu dari semasa ke semasa

Setiap bulan 10 lagu akan dicatatkan dalam entri carta.
Oleh itu nantikan entri berkenaan Carta HYLI di blog ini.
Semoga aku menepati janji.

No comments: