Sunday, November 7, 2010

Prebiu Minggu 1 Final Sem 1 2010/2011

Salam sejahtera

Entri mengenai peperiksaan sekali lagi. Bagaimanapun, untuk lebih praktikal, prebiu untuk final semester kali ni dibuat mengikut minggu. Minggu ni paling kritikal.


Isnin 08/11 (2.15 – 4.15 petang)
GTD 312/4 LATIHAN PERKHIDMATAN MAKANAN

Kerja kursus (praktikal + laporan): 70%
Final: 30%


Peperiksaan dua jam. Kertas 4 unit. Kelas tak ada. Sesungguhnya latihan industri kami pada bulan Mei dan Jun lepas sangat memainkan peranan penting. Dr Sherry telah memberikan taklimat tentang soalan-soalan yang akan ditanya untuk menentukan 30% lagi markah. Selebihnya bergantung kepada markah yang diperoleh semasa praktikal tersebut. Bentuk soalan? Esei dalam 3-4 soalan selama 2 jam. Mungkin perlu studi nota food service semula (buat review semula).

Ramalan:
A-. Sangat2 berharap pada subjek ini untuk mentop-up kan PNGK aku yang kian terdesak ni.huhu. Rabbana yassir wala tu’assir umurona..




Selasa 09/11 (9.00 – 12.00 tgh hari)
GTD 402/3 ADVANCED NUTRITION


Kerja kursus: 40%
Final 60%


Ni subjek standard yang biasa. Peperiksaan akhir yang memainkan peranan besar. Untuk subjek ni, banyak nota-nota dan bab-bab dalam buku ‘Understanding Normal and Clinical Nutrition’ yang disarankan oleh prof Wan Manan. Baru-baru ni juga laporan kerja kursus (assignment) telah dihantar pada 26 Oktober lepas, selepas beberapa kali ditangguhkan tarikh tutupnya. Dan juga subjek ni ada satu-satunya ujian selanjar (CA) untuk sem ni, walaupun keputsan CA tu aku tak yakin sangat. Jom studi.

Ramalan:
B. setelah menilai persediaan dan pencapaian semasa . Pastikan subjek ni tidak tergelincir ke B-, kalau tak habis la nanti PNGS aku.huhu..Walaubagaimanapun, rekod lepas aku dengan subjek prof ni agak seimbang. Latihan komuniti dapat A- (sem 1 tahun 3) yang mana ini masih lagi rekod untuk subjek teras aku. Cuma penilaian taraf pemakanan (sem 2 tahun 2) hari tu agak teruk, sebab aku kecundang dalam dewan masa tu).


Dah. Jom studi

SELAMAT MENGHADAPI UJIAN.


3 comments:

Lea Isnawi said...

gud luck! gud luck!

Ismi Ijmi said...

good luck..
semester terakhir dan semakin menjengah,hehe

Din_diet said...

lea: tq.

izmer: tq..alamak.dah dekat dgn semester terakhir ke? huhu